Sposób na piękne włosy - płatki drożdżowe


Witajcie kochani! Dzisiaj zapraszam Was na pierwszy wpis z dziedziny beauty/health. Większość z Was nie wie, ale jestem maniaczką zdrowego odżywiania, a co za tym idzie - testowania wszelkich nowinek z tej dziedziny. Nie będę Was jednak zanudzać suchą teorią, podzielę się za to z Wami moimi "dietetycznymi trikami", które wpłynęły na poprawę mojego zdrowia i wyglądu. Bohaterem dzisiejszego wpisu są płatki drożdżowe. Czym jest ten specyfik i do czego służy? Zapraszam do lektury!


Czym są płatki drożdżowe?

Nieaktywne płatki drożdżowe pojawiły się na naszym rynku stosunkowo niedawno. Ze względu na wysoką zawartość składników odżywczych, są powszechnie stosowane w kuchni wegańskiej. Te niepozorne, drobne płatki, składają się w 50-ciu procentach z białka. Są także skarbnicą witamin z grupy B, magnezu, fosforu, potasu, kwasu foliowego i błonnika. Z powodzeniem sprawdzą się przy niedoborach tych składników, jako uzupełnienie diety. Warto więc zainteresować się tym tematem.



Działanie płatków drożdżowych 

Często nie wiemy, dlaczego wypadają nam włosy, tymczasem może to być objaw niedostatecznej ilości witamin w diecie. Sama miałam tego typu problem, dieta z zastosowaniem płatków drożdżowych bardzo mi pomogła. Nie bez powodu płatki drożdżowe określane są mianem "płatków urody". Dzięki zawartości witamin z grupy B mają nieoceniony wpływ na stan skóry i jej przydatków. Wspomagają wzrost włosów i paznokci, są także pomocne w walce z trądzikiem. Nieaktywne płatki drożdżowe są bogate w chrom, który reguluje poziom cukru we krwi. Dzięki temu są doskonałym uzupełnieniem wszelkich diet odchudzających. Dodatkowo zawierają wapń, który wzmacnia kości i zęby oraz zapobiega osteoporozie. 


Zastosowanie płatków drożdżowych

Płatki drożdżowe, jak wskazuje ich nazwa, są to zasuszone, nieaktywne już drożdże. W odróżnieniu od świeżych drożdży, nie fermentują w przewodzie pokarmowym. Z powodzeniem można więc spożywać je w naturalnej postaci - nie trzeba "zabijać" ich wysoką temperaturą. Ze względu na konsystencję, przypominającą kaszkę kukurydzianą, znajdują zastosowanie przy zagęszczaniu zup czy sosów. Ich charakterystyczny, słonawy posmak sprawia, że doskonale sprawdzą się jako dodatek do serów wegańskich lub ich zamiennik w najróżniejszych daniach. Nadadzą smaku potrawom z makaronu czy pizzy. Płatki drożdżowe są wykorzystywane także jako panierki, zamiast klasycznej bułki tartej. 


W zastosowaniu płatków dożdżowych tak naprawdę ogranicza nas tylko fantazja. Dla tych, którzy lubią eksperymenty kulinarne, przygotowałam przepis na witaminowy koktajl truskawkowy z dodatkiem płatków drożdżowych. Brzmi egzotycznie, jednak w smaku jest naprawdę przepyszny. Przepis możecie dowolnie modyfikować, zamiast mleka kokosowego możecie oczywiście dodać zwykłe mleko. Ze względu na nietolerancję laktozy, ja przygotowuję go w wersji z mlekiem kokosowym.


Płatki drożdżowe kupicie w sklepie bioindygo.pl 



Witaminowy koktajl truskawkowy

Składniki:
  • 400 g. truskawek (świeżych lub mrożonych) 
  • 1/2 szklanki mleka kokosowego 
  • 2 łyżeczki płatków drożdżowych
  • 3 łyżeczki erytrolu (lub dowolnego słodzika)
  • 3 łyżeczki wiórków kokosowych
  • 2 łyżki odżywki białkowej o smaku waniliowym (opcjonalnie)


Truskawki obieramy z szypułek, kroimy i umieszczamy w blenderze. Dodajemy pozostałe składniki i blendujemy aż do uzyskania gładkiej konsystencji. Podawać schłodzony.

Smacznego!










36 komentarzy :

  1. Jak tu weszłam, to od razu spodobał mi sie ten post. Świetnie opisane, łatwo zrozumieć i przede wszystkim cudne, ostre zdjęcia.
    Na pewno taki koktajl zrobię.
    Obserwuję :) :*Buziaki
    Pozdrawiam
    http://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że post się podoba. Polecam ten koktajl, jest naprawdę smaczny! ;) Również pozdrawiam :*

      Usuń
  2. Świetny sposób na wykorzystanie tych płatków. Często słyszę o tym jakie drożdże dają efekt na włosy i cerę, ale niestety nie jestem w stanie ich pić, ale takie płatki połączone z koktajlem na pewno smakuję lepiej. Na pewno spróbuję :)

    Z przyjemnością obserwuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również nie mogłam się przekonać do picia drożdży. Na szczęście płatki mają bardzo łagodny smak, w moim koktajlu jest praktycznie niewyczuwalny. A efekty są super! ;)

      Usuń
  3. Nie slyszalam jeszcze o tych platkach, ale z checia wyprobuje, tym bardziej, ze mozna dodac do koktajlu. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie próbowałam ;)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Wow, muszę szybko iść sprawdzić w moim osiedlowym sklepiku ekologicznym czy mają takie cuda :)

    http://vienatrenuje.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. O płatkach drożdżowych pierwsze słyszę! Poszukam ich w sklepie ziołowym, może mają ;p Dobry post!
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. O tych płatkach słyszę pierwszy raz, ale wydają się być ciekawym składnikiem zdrowej diety. Z miłą chęcią skorzystam z Twojego przepisu i być może zarażę się miłością do zdrowego odżywiania :)
    Aleksandra

    OdpowiedzUsuń
  8. nie słyszałyśmy o ty sposobie, ale warto spróbować! :*

    Pozdrawiamy cieplutko,
    www.twinslife.pl (klik)

    OdpowiedzUsuń
  9. świetna sprawa, muszę spróbować :)
    zapraszamy w wolnej chwili :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio dużo o tych platkach myślałam i chyba się skuszę :)
    Bardzo fajnie blog sie zapowiada -obserwuję,buziaki :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy post, choć pewnie nie przekonam się do tego produktu - czuję dziwną antypatię do drożdży w każdej postaci.
    Pozdrawiam i zapraszam! ❤
    http://marianna-pisze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Ciekawy post. Na pewno wypróbuję tę recepturę. Myślę, że tego mi trzeba ;)Powodzenia z blogowaniem! I zapraszam do mnie ;)
    NATALIEFASHION97

    OdpowiedzUsuń
  13. Super cool!! ❤

    Follow each other? Please let me know!
    ❤ MARY MARÍA STYLE ❤

    OdpowiedzUsuń
  14. Proponowałaś wspólną obserwację ;p ja już.

    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście :P No tak, ja tez już obserwuję :)

      Usuń
  15. a o takim sposobie na piękne włosy to ja nie słyszałam!
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować, u mnie się sprawdził :)

      Usuń
  16. Bardzo dużo słyszałam na teat tych płatków, muszę w końcu wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam. Są całkiem smaczne a naprawdę działają ;)

      Usuń
  17. Ja używam ich właśnie do zagęszczania sosów :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Łał, świetne muszę wypróbować:)
    Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  19. Koktajl wygląda serio smacznie, w dodatku wspomaga włosy. Na pewno go zrobię, bo produkty dostępne! Dodaję do obserwowanych!
    Pozdrawiam, Diamentowe myśli - klik

    OdpowiedzUsuń
  20. Nigdy o nich nie słyszałam ale chętnie przetestuje :D
    wspólna obserwacja?
    fashion-lovely-look.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Cool post, dear! I really like photos <3
    I'd be happy friendship blogging ♥ (Subscribe to your blogger)
    Julia Shkvo

    OdpowiedzUsuń
  22. szczerze mówiąc to pierwszy raz o nich czytam :D
    może wymiana obserwacji? :) jeśli masz ochotę, daj znać u mnie :*
    kreconowlosaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Jako, że są tam truskawki to musi być dobre <3

    >> vanillia96.blogspot.com <<

    OdpowiedzUsuń
  24. Nie udało mi się jeszcze ich spotkać w żadnym sklepie :P

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się mój blog, zostaw po sobie komentarz :)