Poradnik "Mydło i mazidło, czyli jak zostać czarownicą"


Witajcie kochani! Mam nadzieję, że Wasz Sylwester był udany i rozpoczęliście ten Nowy Rok z pozytywną energią. Powrót do rzeczywistości po okresie świątecznym nie jest łatwy, ale moja lista planów i celów na ten rok sprawia, że od razu nabieram motywacj do działania! Jednym z moich noworocznych postanowień jest regularne dodawanie postów na blogu i już dzisiaj mam dla Was kolejny, tym razem o tematyce kosmetycznej. Czy są wśród Was miłośniczki naturalnych, domowych kosmetyków? Jeśli tak, z pewnością zainteresuje Was ten wpis :)

Nie od dziś wiadomo, że natura skrywa skarby, mające wspaniałe właściwości pielęgnacyjne. Dlatego też w składzie dobrych kosmetyków, w zależności od ich zastosowanie, znajdziemy naturalne wyciągi z roślin, oleje, hydrolaty oraz glinki. To właśnie składniki aktywne są najcenniejsze dla naszej skóry oraz włosów. Im krótsza lista produktów, tym lepiej. Niestety w drogerii trudno jest znaleźć produkty z dobrym składem. Zamiast tego na etykietach kremów i balsamów znajduje się całe mnóstwo wypełniaczy i substancji, które mogą nam bardziej zaszkodzić niż pomóc. Alkohol, mający właściwości wysuszające skórę, glikole oraz parabeny, które zapychają pory to składniki, których powinniśmy uikać. Przemysł kosmetyczny, nastawiony na sprzedaż, nie do końca sprzyja naszym oczekiwaniom wobec kosmetyków, dlatego też zrodziła się idea domowych kosmetyków, tworzonych według naturalnych receptur.


Książka "Mydło i mazidło, czyli jak zostać czarownicą" to poradnik, który pozwoli nam poznać świat kosmetyków diy. Zawiera wiele ciekawych receptur na domowe maseczki, peelingi czy balsamy. W książce znajdziemy także podstawy wiedzy o kosmetykach, informacje na temat składników, które pielęgnują skórę oraz tych, które jej szkodzą. Poradnik ten pozwala posiąść wiedzę o tym, co powinny zawierać kosmetyki, a czego nie powinno w nich być. Z pewnością przyda się to nie tylko  wszystkim "czarownicom", ale też osobom, które kupują produkty w drogerii i chcą nauczyć się czytać ich składy. Książka jest napisana w prosty, czytelny sposób, co pozwala nam bez trudu zrozumieć przekazywaną treść. Wszystkie przepisy są podzielone według kategorii: łatwe, średnie i trudne do wykonania. Dodatkowym plusem są obrazki, przedstawiające przygotowywanie produktów krok po kroku, dzięki czemu mieszanie staje się proste i przyjemne. Poradnik zawiera także rozdział na temat BHP podczas przygotowywania kosmetyków oraz opisy najpopularniejszych olei, hydrolatów czy glinek, wraz z ich właściwościami i zastosowaniem. 

Razem z książką zakupić można zestaw startowy Czarownicy, w którym znajdują się naczynia,  potrzebne do domowej produkcji kosmetyków oraz podstawowe składniki. Zestaw, oprócz poradnika zawiera szklaną bagietkę, szklaną zlewkę 250 ml, hydrolat różany ekologiczny 100 ml, glinkę zieloną 100 g oraz olejek lawendy francuskiej w pojemności 5 ml. Dzięki temu zestawowi można od razu rozpocząć czarowanie! :)


Wskazówki, zawarte w poradniku, pozwolą właściwie zadbać o skórę. Najbardziej zainteresowały mnie przepisy na maseczki z węglem aktywnym oraz domowy peeling kawowy. Sama kiedyś robiłam tego typu peelingi z najróżniejszych składników - kawy, cukru czy miodu i sprawdzały się świetnie! W książce bardzo dokładnie opisano też metodę OCM, czyli oczyszczania twarzy olejami. Z pewnością poradnik ten jest godny polecenia, a uzupełniony o zestaw startowy umożliwia stworzenie własnych, domowych kosmetyków. Ja jestem na tak! 

A Wy co sądzicie na temat kosmetyków diy? Przygotowywałyście kiedyś swoje własne kosmetyki? Czekam za Wasze opinie w komentarzach!



25 komentarzy :

  1. Bardzo zaciekawiła nas ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Można dowiedzieć się z niej wiele ciekawych rzeczy o składach kosmetyków :)

      Usuń
  2. Ale mega, nigdy nie widziałam tej książki! To fajny pomysł na prezent dla osoby zainteresowanej tematem dbania o siebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie! Poradnik idealnie nadaje się na prezent :)

      Usuń
  3. jej świetnie zatytułowali tę książkę. Chętnie zakupię ten poradnik. ;)

    Pozdrawiam
    karmnik-kulturowy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka wygląda bardzo zachęcająco! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie widziałam tej książki, ale wydaje się być ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa książka aż kusi żeby ją kupić ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja od dziecka wiedzialam ze jestes czarownica 😘😘😘😘😘😘

    OdpowiedzUsuń
  8. Aż mnie zaciekawiłaś tym poradnikiem!

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam wcześniej o tym poradniku :D Świetna sprawa! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. I really like this author's books thanks for sharing dear..
    https://clicknorder.pk online shopping in lahore

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawy, ja ostatni czytam tylko poradniki :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakoś nie jestem jeszcze do końca przekonana do kosmetyków DIY, ale może kiedyś się to zmieni. Super, że do książki dołączone były potrzebne produkty. :) Powodzenia w czarowaniu! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Od zawsze lubiłam "tworzyć" kosmetyki, ale nigdy mi to nie wyszło, haha ❤
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem oczarowana okładką tej książki. Kompletnie nie moje tematy, ale kto wie :D

    https://weruczyta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ciekawy zestaw, chociaż ja jestem z tych leniwych, którym rzadko chce się cokolwiek samodzielnie tworzyć :P

    OdpowiedzUsuń
  16. świetna książka :) nie słyszałam o niej wcześniej, a naprawdę wydaje się być interesująca ;) może dzięki niej przekonałabym się do dyi :D

    OdpowiedzUsuń
  17. Dużo razy myślałam by stworzyć coś sama, ale jakoś na myśleniu moje plany się skończyły.
    Super, że jest taka książka :)

    mój blog zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  18. Wow ale nie teraz zaciekawiłas ta książka 😍 koniecznie muszę ja nabyć Ja próbowałam robić sama tylko peeling ale ostatnim czasem myślałam też o mydle:) obserwuje Cię również na insta @dkaniasta

    OdpowiedzUsuń
  19. Czy ktoś chciałby odsprzedać książkę? W razie jak się znajdzie ktoś chętny to zostawiam mail do kontaktu :) luxziema@gmail.com . Będę ogromnie wdzięczna bo nie potrafię jej nigdzie znaleźć :<

    OdpowiedzUsuń
  20. Czy ktoś chciałby odsprzedać książkę? W razie jak się znajdzie ktoś chętny to zostawiam mail do kontaktu :) luxziema@gmail.com . Będę ogromnie wdzięczna bo nie potrafię jej nigdzie znaleźć :<

    OdpowiedzUsuń

Jeśli spodobał Ci się mój blog, zostaw po sobie komentarz :)